Forfatter
Tittel ADHD i skolen: styrk relasjoner, oppmerksomhet og kommunikasjon : en bok for lærere og pedagoger om å håndtere ADHD i skole og barnehage
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
År
Noter Oversatt fra dansk . - ADHD I SKOLEN er en lett tilgjengelig grunnbok for lærere og pedagoger. Boken gir teoretisk forståelse og praktisk inspirasjon til det daglige arbeidet i og utenfor klasserommet, der alle barn skal trives, både med og uten en ADHD-diagnose. ADHD I SKOLEN tilbyr et tankesett og en rekke teoretiske strategier som er nyttige verktøy når en skal håndtere konflikter og skape en bedre og positivstemning i klasserommet. Boken kan også være med på å styrke læreres og pedagogers tro på egnemuligheter til å støtte barn til bedre trivsel i klassen, og er strukturert rundt tre viktige byggesteiner: Oppbygging og styrking av relasjonen Bruk av anvendt oppmerksomhet Bevissthet rundt kommunikasjon Med utgangspunkt i disse behandler boken fire emner: Foreldresamarbeid, som kan være særlig utfordrende og konfliktfylt når et barn har ADHD. Klasseledelse og styrking av elevfelleskapet, som er helt avgjørende for barn med ADHD og deres klassekamerater: Hvordan skal det ledes både på mikro- og makroplan? Håndtering av konflikter, som det kan oppstå mange av rundt impulsive, uoppmerksomme og lett stressbare barn. Utvikling av egen praksis, som er en fortløpende prosess for og meden selv i lærerrollen, gjerne med en lærerkollega som sparringpartner. ADHD I SKOLEN kan brukes som en oppslagsbok hvor man kan dykke nedi de kapitlene man har behov for.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*000 am
*00126479
*019 $bl
*020 $a9788282161909$c300
*082 $a371.93
*096 $a371.93 S
*100 $aStraarup, Lene
*245 $aADHD i skolen$bstyrk relasjoner, oppmerksomhet og kommunikasjon : en bok for lærere og pedagoger om å håndtere ADHD i skole og barnehage$cLene Straarup, Mette Holst Bertelsen
*260 $aStavanger$c2021
*300 $a116 s.
*500 $aOversatt fra dansk . - ADHD I SKOLEN er en lett tilgjengelig grunnbok for lærere og pedagoger. Boken gir teoretisk forståelse og praktisk inspirasjon til det daglige arbeidet i og utenfor klasserommet, der alle barn skal trives, både med og uten en ADHD-diagnose. ADHD I SKOLEN tilbyr et tankesett og en rekke teoretiske strategier som er nyttige verktøy når en skal håndtere konflikter og skape en bedre og positivstemning i klasserommet. Boken kan også være med på å styrke læreres og pedagogers tro på egnemuligheter til å støtte barn til bedre trivsel i klassen, og er strukturert rundt tre viktige byggesteiner: Oppbygging og styrking av relasjonen Bruk av anvendt oppmerksomhet Bevissthet rundt kommunikasjon Med utgangspunkt i disse behandler boken fire emner: Foreldresamarbeid, som kan være særlig utfordrende og konfliktfylt når et barn har ADHD. Klasseledelse og styrking av elevfelleskapet, som er helt avgjørende for barn med ADHD og deres klassekamerater: Hvordan skal det ledes både på mikro- og makroplan? Håndtering av konflikter, som det kan oppstå mange av rundt impulsive, uoppmerksomme og lett stressbare barn. Utvikling av egen praksis, som er en fortløpende prosess for og meden selv i lærerrollen, gjerne med en lærerkollega som sparringpartner. ADHD I SKOLEN kan brukes som en oppslagsbok hvor man kan dykke nedi de kapitlene man har behov for.
*700 $aBertelsen, Mette Holst
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening